Miasto Pustych Pianin

Zapraszamy do „Miasta Pustych Pianin” – krainy całkowicie fantastycznej, w której jednak rozpoznają Państwo znajome elementy.

Miejsce akcji – las, może dżungla, wielka sala koncertowa czy też muzyczna biblioteka.

Czas – taki, w którym rynek skolonizował zarówno rozrywkę, jak i sztukę.

Akcja – pełna zwrotów, czasem groźnych i niespodziewanych.

W tym Mieście spotkacie Księżniczkę i Rosomaka – dwójkę włóczęgów bez pamięci i tożsamości, dwa uciekające Pianina, które okażą się być dezerterami z konsumpcyjnego społeczeństwa. Spotkacie też trzy inne Pianina, które by uciec odwagi nie mają, grają zatem muzykę podszytą upiornym kompromisem. Będą tam też prorocy – oświecone Muchomory, no i przede wszystkim zła Czarownica ukrywająca się niekiedy pod postacią Białej Wiedźmy, wraz z jej budzącym noise’owy (hałaśliwy) postrach Pianobotem.

W tej całkowicie fantastycznej krainie, choć niebezpiecznie, na pewno będzie bajecznie.

Antynuda, autoparodia i przede wszystkim zabawa, która tylko jeśli może to ożywa i w powietrze wysadza wszystko co spetryfikowane – to hasła klucze do tej fantastycznej opowieści muzycznej.

Partytura po wielkim muzycznym archiwum dryfuje jednak z prędkością ponaddźwiękową i w pewnym momencie pytania, które postawicie sobie na początku – o wzajemne relacje i interwencje między kulturą niską a wysoką, o to czy lepiej jest być człowiekiem czy instrumentem, zejdą na plan dalszy, a w ich miejsce pojawią się inne: KIEDY OSTATNI RAZ ŚPIEWAŁEŚ I TAŃCZYŁEŚ?

Uwaga! W spektaklu występuje ostre światło stroboskopowe. 

Recenzje

Kaliski spektakl odznacza się fenomenalną sprawnością i jaskrawą przesadą w stosowanych środkach wyrazu. Wszystko to sprawia, że stanowi próbę wprowadzenia do teatru nowej jakości – dynamicznego, bezczelnego, energetycznego i absurdalnego zdarzenia. A taki przegięty teatr jest nam chyba bardzo potrzebny„.
„We don’t need another hero!” Katarzyna Waligóra
www.e-teatr.pl

No właśnie, pisząca (czyli ja) staje tu przed trudnością opisania spektaklu, który jej się bardzo podobał, na którym się znakomicie wyśmiała, który uruchomił całą masę skojarzeń, lecz wobec którego trudno używać słów pasujących do tradycyjnego traktowania spektakli. Czy jednak użycie słów, które same aż się cisną: zajefajny, popaprany (oba jako superlatywy), nie byłoby – wbrew finałowi przedstawienia – triumfem kultury niskiej„?
„Calisia” Joanna Ostrowska
www.teatralny.pl

Realizatorzy spektaklu – zwartego, utrzymującego przez 85 minut dobre tempo, wielokrotnie puszczają oko do widzów, żonglują kiczem, celebryckim nadęciem, celuloidowymi marzeniami. Nie ma tu ról puszczonych, choć niewątpliwie najbardziej zapamiętuje się trójkę głównych bohaterów: Sabrinę (Nataszę Aleksandrowitch), Fibi (Maję Wachowską) i Erniego (Dawida Lipińskiego). Cały zespół wypada też całkiem przyzwoicie wokalnie„.
„Hasanie po pianie” Iwona Torbicka
www.kulturaupodstaw.pl

Z satysfakcją i rozbawieniem przyjęła kaliska publiczność Miasto pustych pianin Mateusza Pakuły w reż. Leny Frankiewicz„.
„Parada roztańczonych pianin” Robert Kordes
„Życie Kalisza” nr 42 (2015)

Widz młodszy jednakże może z teatru wyjść zachwycony i wyciągnąć ze spektaklu budujące wnioski. I to młodym szczególnie polecam wizytę w Mieście pustych pianin„.
„Popkulturowa baśń o kryzysie w sztuce i kryzysie wartości jako takich” Mirosława Zybura
„Ziemia Kaliska” nr 43 (2015)

 

Spektakl z możliwością audiodeskrypcji oraz tłumaczenia na Polski Język Migowy – prosimy o kontakt z Biurem Obsługi Widowni tel. 62 760 53 10 e-mail bow@teatr.kalisz.pl

Spektakl brał udział w 22. Ogólnopolskim Konkursie na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej.

Ogólnopolski Konkurs na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej ma na celu nagradzanie najciekawszych poszukiwań repertuarowych w polskim teatrze, wspomaganie rodzimej dramaturgii w jej scenicznych realizacjach oraz popularyzację polskiego dramatu współczesnego. Konkurs organizowany jest przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego w Warszawie.

Spektakl Miasto Pustych Pianin został wyróżniony w pierwszym etapie 22. edycji Konkursu.

Logotyp Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego Logotyp Instytutu Teatralnego logo-okwpsw kopia